Asma yaprağının faydaları nelerdir?

Uzman Diyetisyen Kübra Esin, asma yaprağının sağlığımız üzerine olan etkileri hakkında bilgi verdi. Ülkemizde sıklıkla zeytinyağlı ve etli yaprak sarması olarak tükettiğimiz asma yaprağı, düşük kalorisinin yanı sıra yüksek besleyici değeri ve sağlığa olan olumlu etkileri ile de sağlıklı beslenmenin vazgeçilmezlerinden biridir. İşte, asma yaprağının diğer faydaları...

• Bağırsak sağlığı için önemli olan posanın zengin kaynağıdır. Yüksek posalı besinlerin kabızlığı önleme, kolesterolü düşürme ve kan şekerini yavaş yükseltme gibi olumlu etkileri vardır. Siz de sarmalarınızı pirinç yerine bulgur ile yaparak posanın bu olumlu etkilerinden yaralanabilirsiniz.


• Tek başına asma yaprağı kolesterol içermez. Zeytinyağı ile yapacağınız sarmalar ile hem zeytinyağının hem de asma yaprağının kalp sağlığı üzerine koruyucu etkilerinden faydalanabilirsiniz.


• Bağışıklık sistemimizi güçlendiren ve enfeksiyonlara karşı koruyan A ve C vitaminlerini içermektedir. Bu vitaminler ayrıca antioksidan vitaminler olup kansere karşı vücudumuzu korumaktadır.


• Kalsiyum başta olmak üzere manganez, bakır, magnezyum ve demir gibi çeşitli mineralleri içermektedir. Sağlıklı kemik ve dişler için kalsiyum önemli bir mineraldir. Süt ve süt ürünleri kalsiyumun temel kaynağı olmakla birlikte asma yaprağı gibi yeşil yapraklı sebzeler de kalsiyumun bitkisel kaynaklarındandır.


• Alzheimer hastalığına karşı koruyucudur. Laboratuar hayvanlarında yapılan çalışmada asma yaprağının içerdiği bileşenlerin, Alzheimer hastalığının nedeni olan beyinde beta amiloid plaklarının birikmesini önlediği gösterilmiştir.


• Ülkemizde genellikle asma yaprağı salamura şekilde tuzda bekletilip saklanmaktadır. Tuza karşı alerjisi olanların yaprakları suda bekletip kullanmaları tavsiye edilmektedir.


Kaynak: Hürriyet Aile

*****************

Şöyle nefis bir zeytin yağlı sarmaya kim hayır diyebilir ki. Peki Sarmasını severek yediğimiz asma yaprağının son derece yararlı olduğunu biliyor musunuz? Asma yaprağı beyinin daha iyi çalışmasını sağlıyor.


Sofralarımızdaki bazı yiyecekler ile çevremizde bulunan bazı bitkiler, beynimizdeki çeşitli merkezlerin daha verimli çalışması için destek sağlayıcı aktif maddelere sahipler.

Buna göre, beynin talamus bölgesindeki hafıza merkezinin güçlenmesi için kuru üzüm, asma yaprağı ve yaprak sarması yemeği yenmesi tavsiye ediliyor.

Osmanlı döneminde hafızlığa çalışan gençlere de bol miktarda kuru üzüm yedirilmesi, radyezistlerin bu tespitlerini destekliyor. Pazarlarda sıkça görülen kırmızı Adana turpu parçalandıktan sonra kaynatılıp suyu içilince, beyin bu sebzeden daha fazla istifade ediyor. Ev pelini ve kayın ağacının kabuklarının da kaynatılarak içilmesi, beyin salgısı açısından faydalı olduğu gibi, kayın ağacı kabukları da vücudumuzun savunma mekanizmasını güçlendiriyor.


Kaynak: Yeni Şafak